Allegro inn som en betydelig aktør...

- Vi ønsker å være en aktiv samarbeidspartner

 

 

 

  •  

Allegro har igjen kommet inn i sponsorpoolen til Sandefjord Fotball – og ønsker å bidra til at det kommer flere tilskuere på kampene – og at klubben skal bli mer synlige der ute. (Her ser vi Allegros Sebastian Lech bakerst– sammen med SFs Erik Karlsen i front og Fredrik Sperre – med årets kampplakat i bakgrunnen - bildet over).  – Vi har sett på klubbens visjon – som er «Sammen for Sandefjord». Det er så bra – at det etter vår mening – ikke er hensiktsmessig å foreslå noen endringer på det. MEN vi ønsker at det skal virke i praksis – at det skal bli et levende budskap – som folk virkelig skal tro på. Vi har sammen med klubbens folk hatt samlinger – hvor vi har gjennomgått våre tanker rundt det som er vår spisskompetanse – nemlig konseptutvikling innenfor kommunikasjon. Vi føler at det har vært en strålende start på vårt samarbeid. Og vi ser fram til å fortsette å jobbe sammen for Sandefjord. Og Sandefjord Fotball spesielt. Sebastian Lech er rådgiver/leder digital markedsføring hos Allegro. Og veldig fotballinteressert.

 

Og kampplakaten som er ny av året – og som har fått meget positive tilbakemeldinger fra SF-supporterne – skal illustrere at klubben virkelig setter pris på vårt publikum. Gamle som unge. - Den skal visualisere visjonen «Sammen for Sandefjord» - en spiller og en supporter som står sammen mot et felles mål. Og siden Sandefjord har mange supportere, vil kampplakaten vise mangfoldet av supportere med hjerte for Sandefjord.  Kommunikasjonskonseptet inkluderer mer enn kampplakaten. Klubben og spillerne skal også gå foran å sette handling foran ordene. Denne sesongen skal SF blant annet dra på klubbesøk, invitere til åpen dag på stadion og invitere alle barnehagene på besøk. Vi ønsker å være gode og sunne forbilder for kommende generasjoner fotballspillere og supportere. Konseptet rommer alle med hjerte for Sandefjord, og dette vil bidra til å forsterke kjærligheten mellom fotballklubben og folket i byen. Sebastian Lech har ambisjoner med sitt engasjement i SF.

 

Dette skal jo symbolisere at SF virkelig tar ansvar. Og det krever selvsagt handling. Vi må ut til skoler og idrettslag. Spillerne må ikke bare møte opp, men gjerne ta en treningsøkt med barna og virkelig leve opp til det å være et forbilde. Sette et så stort avtrykk – at ungene ber pappa om å bli med på Jotun Arena på søndag – slik at guttungen eller jenta i huset vil følge den nye helten i aksjon. På nært hold. Mot Molde, eller Bodø/Glimt. Vi har tro på at slike møter – og at de kan skape nærhet og kjærlighet til fylkets eneste Eliteserieklubb. Vi er klar over at det å fylle stadion – er et lengre løp enn som så. Vi tar små steg ad gangen. Sebastian Lech er selv fotball-pappa og trener – og fast gjest på SFs hjemmekamper.

 

Og «Sammen for Sandefjord» preger selvsagt alle årets kampplakater. Og målsettingen er jo å få på plass denne i et større format – på strategiske steder rundt om i byen. – Vi ønsker jo også at kommunen skal bli en nær samarbeidspartner – og åpne opp for at vi alle spiller på lag. Vi har jo et aktivt nettverk i klubben – og et velfungerende samarbeid partnerne imellom. Nå er vi overbevist om at kampplakatene – som skal være synlig i alle kanaler foran hver SF-kamp – skal vise publikum at vi ønsker å være en åpen, tilgjengelig og ytende klubb. Vi har allerede laget en «terminliste» over skoler og idrettslag – som vi skal besøke i løpet av sesongen. Vi skal bidra til økt synlighet – som igjen gradvis skal øke tilskuerantallet. Vi er godt i gang – og vi tar sikte på et langt og aktivt samarbeid. Og da vi hadde «audition» for fotografering til årets kampplakater – så var det stor pågang av folk i alle aldre. Det viste oss at det finnes fotball-puls i byen. Det var et godt tegn. Og resultatet har blitt veldig, veldig bra. Nå må vi bare levere. Alle som en. Sebastian kan knapt vente på at Eliteserien 2024 kan starte opp…

 

Annonse fra Eliteserien: